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Mensajes - josema88

1
Preguntas y respuestas / ventana flotante
Junio 23, 2015, 09:46:44 PM
Hola buenas
seria posible hacer esto con game maker?
https://play.google.com/store/apps/details?id=tk.eatheat.floatingexample
gracias un saludo
2
Preguntas y respuestas / Re:Compilar IOS desde windows
Octubre 13, 2014, 02:25:29 PM
Gracias

Es q había visto q se podía hacer usando un mac remotamente por eso te decía lo de macincloud

también he visto esto en internet http://www.macbreaker.com/2014/05/os-x-mavericks-in-virtualbox-with-niresh.html
en teoría te permitiría instalar una máquina virtual mac en un virtualbox. Lo que no sé es si luego se podrá instalar XCode ahí, y si podrás instalar los certificados de desarrollador
3
Preguntas y respuestas / Compilar IOS desde windows
Octubre 13, 2014, 01:18:25 PM
Buenas

Alguien sabe como compilar IOS desde windows?
He visto q es con macincloud pero no tengo ni p idea ni de por donde empezar .

Gracias
4
Preguntas y respuestas / Re:error IAP
Agosto 10, 2014, 07:09:26 PM
nadie sabe?
necesito ayuda por favor  :-X
5
Preguntas y respuestas / error IAP
Agosto 07, 2014, 09:59:49 PM
ola buenas.

el caso es q cuando intento realizar una compra dentro del juego google play me da un error
"No se ha podido encontrar el elemento que intentaste comprar".
es problema de mi codigo o hay q tenerlo publicado para q funcione?

este es 

object IAP game start event

var map_create = false;
if file_exists("iap_data.json")
   {
   global.purchaseMap = ds_map_secure_load("iap_data.json");
   if ds_exists(global.purchaseMap, ds_type_map)
      {
         var product1s = "no_ads_wp";
           
      if ds_map_exists(global.purchaseMap, product1s)
         {
         if ds_map_find_value(global.purchaseMap, product1s) == 0
            {
            global.ads_on=1
            }
         }
     
           
         
      }
      else map_create = true;
      }
   else map_create = true;
if map_create
   {
   global.purchaseMap = ds_map_create();
   var product1 = "no_ads_wp";
   var product2 = "tenlives_wp";
   ds_map_add(global.purchaseMap, product1, 0);
   ds_map_add(global.purchaseMap, product2, 0);
   ds_map_secure_save(global.purchaseMap, "iap_data.json");
   }

//Iap List Database
var pNoAds = ds_map_create();
ds_map_add(pNoAds, "id", "no_ads_wp");
ds_map_add(pNoAds, "title", "No Ads!");
ds_map_add(pNoAds, "type", "Durable");
var ptenlives = ds_map_create();
ds_map_add(ptenlives, "id", "tenlives_wp");
ds_map_add(ptenlives, "title", "10 Lives!");
ds_map_add(ptenlives, "type", "Consumable");
var productList = ds_list_create()
ds_list_add(productList, pNoAds);
ds_list_add(productList, ptenlives);
iap_activate(productList);
ds_map_destroy(pNoAds);
ds_map_destroy(ptenlives);
ds_list_destroy(productList);


obj ten lives event left released


var status = iap_status();
if status == iap_status_available
   {
   var product = "tenlives_wp";
   if ds_map_find_value(global.purchaseMap, product) == 0
      {
      iap_acquire(product, "");
      }
   }
else
   {
   show_message_async("Store is not available.");
   }


object remove ads event left released


var status = iap_status();
if status == iap_status_available
   {
   var product = "no_ads_wp";
   if ds_map_find_value(global.purchaseMap, product) == 0
      {
      iap_acquire(product, "");
      }
   }
else
   {
   show_message_async("Store is not available.");
   }


object sell event IAP


var val = ds_map_find_value(iap_data, "type");
switch (val)
   {
   case iap_ev_purchase:
      var map = ds_map_create();
      var purchase_id = ds_map_find_value(iap_data, "index");
      iap_purchase_details(purchase_id, map);
      if ds_map_find_value(map, "status") == iap_purchased
         {
         var product_id = ds_map_find_value(map, "product");
         ds_map_replace(global.purchaseMap, product_id, 1);
         switch(product_id)
            {
            case "no_ads_wp":
               global.ads_on=0
               ini_open("gamedata.ini")
               ini_write_real("Iaps","ads",global.ads_on)
               ini_close()
               break;
            case "tenlives_wp":
               iap_consume("tenlives_wp");
               break;
            }
         }
      ds_map_destroy(map);
      break;
   case iap_ev_consume:
      var product_id = ds_map_find_value(iap_data, "product");
      switch (product_id)
      {
      case "tenlives_wp":
      if ds_map_find_value(iap_data, "consumed")
         ds_map_replace(global.purchaseMap, "tenlives_wp", 0);
         global.live1 +=10
         ini_open("gamedata.ini")
         ini_write_real("Iaps","lives",global.live)
         ini_close()
      break;
      }
      break;
   }
ds_map_secure_save(global.purchaseMap, "iap_data.json");

6
Preguntas y respuestas / Re:error al subir apk
Agosto 05, 2014, 01:03:24 AM
Eso esta hecho
7
Preguntas y respuestas / Re:error al subir apk
Agosto 05, 2014, 12:08:35 AM
Si  ;D
he subido el apk de producción
Mañana a seguir q seguro q encuentro más problemas  jaja
Gracias por tu ayuda
8
Preguntas y respuestas / Re:error al subir apk
Agosto 04, 2014, 11:15:32 PM
Siiii ahora si jaja
Muchas gracias  :) :)  :)
9
Preguntas y respuestas / Re:error al subir apk
Agosto 04, 2014, 09:51:18 PM
Pues no se que habré hecho mal q no encuentro esas carpetas  :-\
10
Preguntas y respuestas / Re:error al subir apk
Agosto 04, 2014, 04:32:39 PM
ola.
ya probe a actualizar y nada.
¿donde puedo cambiar la version minima de sdk?
11
Preguntas y respuestas / error al subir apk
Agosto 03, 2014, 10:12:01 PM
ola
me da este error cuando subo el apk


Error de subida
Has subido un APK que utiliza la versión 4242000 de los servicios de Google Play. Solo funcionará con niveles de API de Android de la versión 9 y superior. No se puede publicar en Google Play hasta que establezcas 9 o una versión superior como versión mínima del SDK (minSdkVersion) en el archivo de manifiesto.

12
Preguntas y respuestas / Facebook login Failed
Julio 31, 2014, 06:14:25 PM
Buenas tardes.
Llevo bastante tiempo dándole vueltas y no veo cual es el error  :-X
El caso es q el login de facebook siempre me da FAILED.
Agradecería mucho una ayuda  ;)

Este es mi código



script_globals

facebook_init(); 
global.Auth = false; //use for the facebook code
global.current_username = "Offline"; //facebook name of the logged in user from facebook
global.facebook_app_id = "256567984522198";  //Make sure to put your facebook app id here. If you dont know how make sure to do the facebook tur. in GM

string_insert_separator

// string_insert_separator(str, sep, n)

// Returns with a string where the given separator have been

// inserted after every nth character, from right to left.

//Example:string_insert_separator("10040394", ",", 3)
//Will Returne Will draw 10,040,394

var str, sep, n, l, a;

str = string(argument0)

sep = argument1

n = argument2

l = string_length(str) - 1

for (a = 0 a < floor(l / n) a += 1) str = string_insert(sep, str, l + 2 - n * (a + 1))

return str


obj_int create event

//ok here we will load the globals and then go to the main room
script_globals();
   

onj_button_facebook_sign_in left released event

if global.Auth
{
//ok user wants to sign out
facebook_logout();
global.Auth = false;
global.current_username = "Offline";
global.current_id = "";
}
else
{
//ok user wants to sign in
instance_create(0, 0, obj_facebook_login);
}


onj_button_facebook_sign_in draw event

draw_set_halign(fa_center);
draw_set_color(c_yellow);
draw_set_font(font1);

/*
Ok here we draw the button if they are singed in or not.
We also draw their facebook name and the status of facebook login
And we are drawing it around the sign in button
*/

if global.Auth
{
    draw_sprite(spr_button_facebook_sign_out, image_index, self.x, self.y);
}
else
{
    draw_sprite(spr_button_facebook_sign_in, image_index, self.x, self.y);
}

draw_text(400,(self.y - 65),"Player: " + string(global.current_username))
draw_text(400,(self.y + 35),"FB Status: "+string(facebook_status()))


obj_facebook_login create event

//need to set permissions for the login here
if os_is_network_connected()
    {
permissions = ds_list_create();                     // A ds_list to hold all possible permissions. MUST be used, even if no permissions are to be sent
ds_list_add(permissions,"publish_actions");          // Add the permissions to the list. If no permissions are necessary this is not necessary
facebook_login(permissions);
alarm[0] = room_speed;
}


obj_facebook_login destroy event

ds_list_destroy(permissions);       // Remove the ds_list from memory


obj_facebook_login alarm 0 event

//Check the Facebook status and set a global variable
var fbStatus;
fbStatus = facebook_status();                                       // Get the Facebook status

switch (fbStatus)                                         
{
case "AUTHORISED":                                                  //Facebook authorised!
    global.Auth = true;
    instance_destroy();
    break;   
case "IDLE":                                                        //facebook initialised - ready to login 
    global.Auth = false;
    alarm[0] = 30;
    break;   
case "FAILED":                                                      //Failure in the connection, so try again...
    global.Auth = false;
    alarm[0] = 30;
    break;   
case "DENIED":                                                      //We have not granted permissions to our facebook app
    global.Auth = false;
    instance_destroy();                                         //Denied, probably because the user as not given permission.
    break;
   
default: alarm[0] = 30;                                             //None of the above options, so repeat the alarm until we have a result
}



obj_facebook_get_name create event

mFacebookResponse = ds_map_create(); // Prepare for the Facebook response

//ok lets get their face book name
if global.Auth
{
facebook_graph_request("me", "GET", -1, mFacebookResponse); // Use the graph request as an http GET with the user id
alarm[0] = room_speed;
}


obj_facebook_get_name destroy event

ds_map_destroy(mFacebookResponse);      // Destroy the ds_map



obj_facebook_get_name alarm 0 event

/*
OK we got a responce from face book, lets loop through the data and get their name
*/

alarm[0] = room_speed;
if global.Auth                                                                              // Check to see of authorised
{
var currentKey, currentValue, currentValue2;                                           // Prepare local vars

currentKey = ds_map_find_first(mFacebookResponse);
if ds_map_exists(mFacebookResponse, currentKey)
    {
    currentValue = ds_map_find_value(mFacebookResponse, "name");                       
    global.current_username = string(currentValue);
   
    //you can use the code below to get the facebook id if you need it
   
    //currentValue2 = ds_map_find_value(mFacebookResponse, "id");
    //global.current_id = string(currentValue2);
   
    instance_destroy();

    }
}



obj_facebook_highscores create event

/*
Ok we are going to use a grid to draw out high score table.
First lets create it and set the defaults.
*/

bGotResponce = false;
graphResponse = ds_map_create();        // Prepare a ds_map to receive information

    global.name_grid=ds_grid_create(1,10) //creates a grid for names
    ds_grid_set(global.name_grid,0,0,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,1,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,2,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,3,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,4,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,5,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,6,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,7,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,8,"nobody")
    ds_grid_set(global.name_grid,0,9,"nobody")
   
    global.score_grid=ds_grid_create(1,10) //creates a grid for scores
    ds_grid_set(global.score_grid,0,0,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,1,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,2,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,3,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,4,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,5,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,6,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,7,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,8,0)
    ds_grid_set(global.score_grid,0,9,0)
   
alarm[1] = room_speed / 2;



obj_facebook_highscores destroy event

//we looped through multiple lists, lets clean them all up

ds_grid_destroy(global.name_grid);
ds_grid_destroy(global.score_grid);

if (ds_map_exists(graphResponse, "data"))                               // Check to see if the ds_map exists
{
var dataList, dataListSize, n, friendMap, friendMap2, currentKey, currentValue;                               // Create local vars

dataList = ds_map_find_value(graphResponse, "data");                    // Get list
dataListSize = ds_list_size(dataList);                                  // Get list size

for (n = 0; n < dataListSize; n += 1)                                   // Start loop
    {
    friendMap = ds_list_find_value(dataList, n);                        // Get map
        currentKey = ds_map_find_first(friendMap);                                                  // Gets the first friend key (id)
        while (ds_map_exists(friendMap, currentKey))                                                // loop through the list, getting each ds_map
            {
            currentValue = ds_map_find_value(friendMap, currentKey);                               
            if string(currentKey) == "user"
            {
                ds_map_destroy(currentValue);
            }
            if string(currentKey) == "application"
            {
                ds_map_destroy(currentValue);
            }

            currentKey = ds_map_find_next(friendMap, currentKey);                                   // Get the next ds_map id key
           
            }
    ds_map_destroy(friendMap);                                          // Destroy map
    }   
ds_list_destroy(dataList);                                              // Destroy list
ds_map_destroy(graphResponse);                                          // Destroy main graph map
}



obj_facebook_highscores alarm 0 event

/*
Here we wait for our responce and then loop though the results and add them to the grid to draw
Right now we cant pull their profile pictures because GM doesnt support jpeg, yet.
Once GM supports jpg again we can pull the id of each user and use that to pull their profile picture.
When that happens I wll update this demo to pull the profile pics.
*/

if global.Auth
{
// If we've got a response to our friends list request then display it please

if (ds_map_exists(graphResponse, "data"))                                                           // Make sure that the map exists
    {
    var dataList, dataListSize, n, namenum, scorenum,  friendMap, friendMap2, currentKey, currentValue;                             // Set up local vars
namenum = 0;
scorenum = 0;
    dataList = ds_map_find_value(graphResponse, "data");                                            // Get the "data" list from the map
    dataListSize = ds_list_size(dataList);                                                          // Get the size of the data list
bGotResponce = true;
    for (n = 0; n < dataListSize; n += 1)                                                           // Loop through the list to get the names
        {

        friendMap = ds_list_find_value(dataList, n);                                                // Gets the ds_map from the list (this is the id/friend map)
        currentKey = ds_map_find_first(friendMap);                                                  // Gets the first friend key (id)
        while (ds_map_exists(friendMap, currentKey))                                                // loop through the list, getting each ds_map
            {
            currentValue = ds_map_find_value(friendMap, currentKey);                                // Get the friend that corresponds to the id
            if namenum <=9
            {
            if string(currentKey) == "user"
            {
                friendMap2 = ds_map_find_value(currentValue,"name");
                ds_grid_set(global.name_grid,0,namenum,string(friendMap2))
                namenum = namenum + 1;

            }
            if string(currentKey) == "score"
            {
               ds_grid_set(global.score_grid,0,scorenum,string_insert_separator(string(currentValue), ",", 3))
               scorenum = scorenum + 1;
            }
            }
           
            currentKey = ds_map_find_next(friendMap, currentKey);                                   // Get the next ds_map id key
                                                                         
            }
        }
    }
}

if !bGotResponce //no responce yet, keep waiting
{
alarm[0] = room_speed / 2;
}



obj_facebook_highscores alarm 1 event

//here we send the request to facebook, we use the facebook id and not the "me"
//once we are connected stop this alarm
if global.Auth
{
facebook_graph_request(string(global.facebook_app_id) + "/scores?limit=10", "GET", -1, graphResponse);             // Request information from Facebook
alarm[0] = room_speed / 2;
alarm[1] = -1;
}
else
{
alarm[1] = room_speed / 2;
}



obj_facebook_highscores draw event

// here we draw all the text in the room, including the grid




draw_set_font(font1);

if !global.Auth
{
draw_set_color(c_purple);
draw_set_halign(fa_center);
draw_text(400, 15, "Please Sign Into Facebook To View Top 10 Friends Highscores");
}

draw_set_color(c_black)
draw_set_halign(fa_center)
draw_text(400,50,"Top 10 Friends Highscores")
draw_set_halign(fa_left)

//draws the number order (1,2,3 etc.)
limit = 0
while limit < 10
{
    draw_text(260,85+(24*limit),string(1+limit)+".")
    limit+=1
}

//draws the names
a=0
while a < 10
{
    draw_text(375,85+(24*a),ds_grid_get(global.name_grid,0,a))
    a+=1
}

//draws the scores
draw_set_halign(fa_right)
//draw_text(510,130,"Score")
i=0
while i < 10
{
    draw_text(540,85+(24*i),ds_grid_get(global.score_grid,0,i))
    i+=1
}



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Preguntas y respuestas / log in facebook
Julio 22, 2014, 08:45:19 PM
buenas tardes.
segui el siguiente tutorial
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=581502
tambien cree la app en facebook.
el  caso es q cada vez que intento el login me da failed. saben que puede ser.
gracias un saludo
14
Preguntas y respuestas / Re:error al crear apk
Marzo 31, 2014, 09:39:16 PM
actualize el movil y ya va. gracias

pero no me va el multitouch

for (i = 0; i < 2; i += 1; ){
if(arrastrar)
{
y=median(0,mouse_y,room_width-0);
if(!device_mouse_check_button(i,mb_left))arrastrar=false;
}else{
if(device_mouse_check_button(i,mb_left)) && (position_meeting(mouse_x,mouse_y,obj_1))arrastrar=true;;

}
}

quiero mover dos a la vez
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Preguntas y respuestas / Re:error al crear apk
Marzo 30, 2014, 06:01:43 PM
lo unico q al ir a instalarlo en el movil unas veces funciona y otras no hace nada
sabes q puede ser?
es del movil porq en sdk va perfectamente tengo activado origenes desconocidos